Tuesday, January 15, 2008

MINYAK GANO

RM21.00
Minyak gano ni banyak kelebihannya, amat berkesan bagi mereka yang menghadapi masalah kulit kepala seperti kelemumur dan sebagainya. Boleh juga dibuat minyak rambut, boleh juga di jadikan rawatan rambut sekali sekala. Untuk melihat rambut lebih lurus dan lembut guna syampu ganozhi dengan minyak gano. semasa syampu rambut letak sedikit minyak gano kemudian baru di cuci bersih2. .

Pernah anak saya jatuh, luka panjang dibahagian muka, hari-hari saya sapu minyak ini dimukanya langsung kesan parut tak ada dimukanya. Elok juga sekirannya kulit gatal2, kena nyamuk, semut gatal cepat lega. Bagi mereka yang mengalami masalah sakit perut atau angin minyak gano ni dapat membantu, bergitu juga masalah lenguh di kaki minyak ni boleh membantu.

hari tu ada jumpa kawan tengah oder minyak gano dalam 7 botol, saya hairan kenapa dia beli dengan banyak..... dia kata pekerja asing Nepal suka pakai minyak ni, depa kata minyak ni elok untuk masalah kelemumur. Banyak lagi kelebihaannya lain minyak gano ni lihat info di bawah ini. Minyak gano
kandungannya70% terdiri daripada minyak sawit30% serbuk RG
keistimewaannya17 kali ganda serapan.

1.minyak ini tidak panas ia tidak merosakkan sel-sel kulit seperti minyak panas yg lain kerana ia membunuh sel-sel dibawah kulit.
2.kandungan minyak sawit yang kaya denga vitamin E dapat membantu menghaluskan kulit.
3.serbuk RG yang terdapat didalamnya dapat menyerap toksid.
kegunaannya
1. Boleh dijadikan pelembab pada kulit
2. Boleh dijadikan sebagai minyak rambut
3. BOleh digunakan untuk urutan lenguh, lesu, kebas atau bisa tulang kerna ia melancarkan perjalanan darah.
4.Bayi yang mempunyai kruping di kepala, sapu dan biarkan semalaman kemudian dicuci.
5.Masalah magrain sapu dibahagian yg sakit.
6.kembung perut sapu pusingan jam.
7. tumit kaki pecah
8.Mengempiskan perut sapu ikut pusingan jam sebanyak 100 dan kita akan nampak hasilnya.
9. Menegangkan payu dara, urut bahagian tersebut ikut pusingan jam bermula dibahagian keliling puting dengan menggunakan terus kebawah ketiak.
10. Sakit mata, denga menitik di tepi mata dan urut ikut pusingan jam.cara gunakannyaBotol minyak hendak digoncangkan dahulu .

No comments: